پارس اسپورت

سایتی برای اخبار فوتبالی به صورت حاشیه

پارس اسپورت

سایتی برای اخبار فوتبالی به صورت حاشیه

مشخصات بلاگ
پارس اسپورت

اخبار فوتبالی به صورت حاشیه برای شما

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
نویسندگان

وقتی سامی خدیرا در تابستان 2010 راهی رئال شد مبلغ قرادادش و اینکه رئال چه مبلغی برای این انتقال به اشتوتگارت پرداخت فاش نشد. قرارداد او تا تابستان 2015 امضا شده بود و حالا تابستان 2015 فرا رسیده و خدیرا به عنوان بازیکن آزاد راهی یوونتوس شده. اولین چیزی که در این انتقال یرای خود خدیرا جلب نظر می‌کند ادامه سیاست به خدمت گرفتن مردان میانی ارزان قیمت توسط بانوی پیر است. اینکه یوونتوس بدل به باشگاهی شده که برای به خدمت گرفت مردان میانی تمایلی به بردن دست به جیب ندارد. بیانکونری برای به خدمت گرفتن پائولو دایبالا مهاجم 21 ساله آرژانتینی به پالرمو 32 میلیون یورو پرداخته، ولی برای تقویت خط میانی‌اش به سامی خدیرا روی آورده که بازیکن آزاد و بدون باشگاه بشمار می‌رفت. در حالیکه همه رقبا برای بدست آوردن هافبک‌های بزرگ بی‌تابی می‌کنند.

4

خدیرا 28 ساله است و مدال قهرمانی جام جهانی را بر گردن آویخته. بیش از 200 بار در اشتوتگارت و رئال مادرید به میدان رفته و جمعا 26 گل زده، 56 بار پیراهن تیم ملی آلمان را پوشیده و 5 گل به ثمر رسانده. تاکنون 10 عنوان کسب کرده. با این وصف به صورت بازیکن آزاد راهی تورین شده که یعنی مردان میانی کنونی یوونتوس برای باشگاه جمعا 10/5 میلیون یورو هزینه در برداشته‌اند.

آندره پیرلو و پل پوگبا مردان کلیدی یووه بشمار می‌روند، ولی پیرلو سال 2011 به صورت بازیکن آزاد از میلان راهی یووه شد و پوگبا هم سال 2012 از منچستر یونایتد پا به یوونتوس گذاشت بی آنکه بیانکونری پولی برایش بپردازد. کلودیو مارکیزیو نیز از تیم‌های پایه یووه پا به تیم اصلی گذاشته و باشگاه برای ورودش مبلغی نپرداخته. میان مردان میانی کنونی تیم فقط آرتورو ویدال شیلیایی بوده که یوونتوس برای به خدمت گرفتنش 10/5 میلیون یورو به بایرلورکوزن پرداخت که او هم با توجه به قابلیت‌ها و درخششی که در تورین داشته بدل به بازیکن گران قیمتی شده یعنی خرید ارزان قیمتی برای باشگاه بشمار رفته.


در حالی که بارسلونا حریف یووه در فینال لیگ قهرمانان 2015 که معروف به استفاده از بازیکنان آکادمی خودش است برای به خدمت گرفتن آلکسی ویدال هافبک گوش سویا 22 میلیون یورو پرداخت و فصل پیش هم ایوان راکیتیچ را با 21 میلیون یورو باز هم از سویا به نوکمپ آورد. بارسلونا وقتی خاویر ماسکرانو را به عنوان هافبک در عصر پپ گواردیولا لیگ برتر به خدمت درآورد برایش 24 میلیون یورو پرداخت و سپس او را به عنوان مدافع میانی راهی میدان کرد.

رئال مادرید هم بر خلاف یوونتوس برای تقویت خط میانی‌اش فارغ بالانه دست به جیب برده. آن‌ها برای رودریگز کلمبیایی رکورد 80 میلیون یورو را بر جای گذاشتند و برای تونی کروس، لوکاس سیلوا، لوکا مادریچ، ایسکو، ایارامندی و کاسمیرو جمعا 230 میلیون هزینه کردند. در حقیقت به همین دلیل بود که خدیرا در تراکم هافبک‌های برنابئو گرفتار آمد و چاره‌ای جز ترک مادرید پیدا نکرد. او در نخستین مصاحبه‌اش پس از ترک مادرید گفت: «… ماه‌های سپری شده دوران سختی برایم بشمار می‌رفتند. بسیار خوشحالم که این انتقال انجام پذیرفته. اکنون می‌توانم خودم را برای باشگاه جدیدم آماده کنم».

نکته این است که سایر باشگاه‌های ایتالیایی هم برای تقویت خط میانی‌شان بیشتر از یووه خرج کرده‌اند. برای مثال اینتر برای آوردن متیو کواچیچ، کوژمانوویچ، آندرسن هرنانس و گری مدل جمعا 61 میلیون یورو پرداخت کرده. حتی فیورنتینا در فصل پیش 19 میلیون برای هافبک‌های جدیدش هزینه کرد و ناپولی برای فقط گوکان اینلر مبلغ 18 میلیون یورو پرداخت.

آخرین باری که یووه برای بدست آوردن یک هافبک مبلغ بالایی پرداخت سال 2009 بود که دیگو را از وردربرمن با 27 میلیون یورو طی قرارداد پنج ساله‌ای به تورین آورد و این انتقال با شکست مواجه شد و دیگو فقط یک فصل در تورین بازی کرد و سپس با مبلغ 15/5 میلیون یورو راهی وولفسبورگ شد. پس از آن تاریخ هم این سیاست محافظه‌کارانه یوونتوس درباره به خدمت گرفتن مردان میانی را تایید می‌کند.

لاتزیو سال 2001 برای آوردن مندیتا از والنسیا مبلغ 48 میلیون یورو پرداخت که مبلغ نجومی بشمار می‌رفت. نمونه‌های گران قیمت بعدی این‌ها بودند: کاکا از میلان به رئال مادرید با 65 میلیون یورو. فلینی از اورتون به منچستر یونایتد با 32 میلیون یورو، خوان ماتا از چلسی به منچستر یونایتد با 45 میلیون یورو و آنخل دی‌ماریا به منچستر یونایتد از رئال مادرید با 75 میلیون یورو.

اما یووه طی چهار فصل اخیر قهرمان سری آ شده. در این فصل پا به فینال لیگ قهرمانان گذاشته. عملکرد خط میانی‌اش معرکه بوده… که یعنی مدیران باشگاه فوق‌العاده عمل کرده‌اند.

منبع: سایت گل

دوستان قبلا قول داده بودم تحلیل اختصاصی بزنم ولی ببخشید این از سایت گل هستش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی