پارس اسپورت

سایتی برای اخبار فوتبالی به صورت حاشیه

پارس اسپورت

سایتی برای اخبار فوتبالی به صورت حاشیه

مشخصات بلاگ
پارس اسپورت

اخبار فوتبالی به صورت حاشیه برای شما

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
نویسندگان

اولین تحلیل : آرسن ونگر، بیست سال بعد!

شنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۳، ۰۵:۵۰ ب.ظ

از پنج سال پیش آرسنال همواره به صورت متوالى از حضور در مرحله یک هشتم نهایى لیگ قهرمانان اروپا باز مانده است، در این فصل نیز با شکست در بازى رفت مقابل موناکو تیم سابق آرسن ونگر در مرحله یک هشتم نهایى، به نظر چنین روندى تداوم خواهد یافت.

 آرسن ونگر سرمربى آرسنال پاییز گذشته و بعد از مشخص شدن حریف توپچى ها در مرحله یک هشتم نهایى لیگ قهرمانان اروپا از قرعه تیمش و رویارویى مقابل موناکو تیم سابقش در این مرحله با اشاره به خاطرات خوب خود از شهر زیبا و مردم دوست داشتنى موناکو، ابراز رضایت نموده و این قرعه را براى صعود به مراحل بالاتر مناسب دانسته بود. شاید به این دلیل که موناکو با وجود سرمایه گذارى فراوان روس ها، هرگز از باشگاه هاى مطرح اروپایى به شمار نمى رفته است.

 البته براى آرسن ونگر با توجه به دیگر تیم هاى حاضر در این مرحله، قرعه اى مناسب تر و شاید آسان تر از موناکو غیر قابل تصور بوده، چون از پنج سال پیش تلاش توپچى ها براى حضور در جمع هشت تیم برتر اروپا با پذیرش شکست مقابل تیم هاى بارسلونا، میلان و بایرن مونیخ همواره با ناکامى مواجه بوده است. در زمستان 2015 موناکو حریفى آسان براى توپچى ها مى توانست باشد، اما با توجه به شکست 1:3 خانگى، حال حضور در مراحل بالاتر این رقابت ها براى سرخ پوشان لندنى کمى دور از دسترس به نظر مى رسد.

آرسن ونگر از نوزده سال پیش هدایت توپچى ها در شمال لندن را عهده دار است، اما دوران مربى گرى او در فوتبال پیش از این در فرانسه آغاز شده بود، وى در فرانسه هفت سال هدایت موناکو را بر عهده داشته است و به نوعى آرسنال و موناکو بیست و پنج سال از زندگى این سرمربى فرانسوى را تشکیل مى دهند، پیش از دیدار با موناکو آرسن ونگر این رویارویى را به "شوک احساسى کوچکى" تشبیه کرده بود، چون این بازى اولین رویارویى رسمى او با عشق قدیمى خود بوده است.

آرسن ونگر با حضور خود در لندن، آرسنال را به یکى از بزرگان فوتبال اروپا تبدیل کرده است. تا پیش از خرید مسوت اوزیل به مبلغ پنجاه میلیون یورو، خرید پر هزینه دیگرى از آرسن ونگر براى توپچى ها بى سابقه بوده است، وى همواره ترجیح داده تا بازیکنان جوان و مستعد را با قیمت هایى مناسب جذب نماید تا بعد ها آنها را با مبالغ کلانى به فروش رساند.

آرسن ونگر طرفدار فوتبال تک ضرب(One Touch Football) ، متدهاى تمرینى جدید، عادت هاى مناسب تغذیه اى بازیکنان است، وى حتى تمامى مراحل ساخت استادیوم جدید آرسنال و برنامه هاى آن را با جزئیات زیر نظر داشته است. آرسن ونگر دوران مربى گرى خود را با تیم هاى استارسبورگ، کن، آنسى شروع نموده و به موناکو ختم شد، در اولین سال حضور خود در موناکو وى توانست با جذب گلن هادل و مارک هاتلى انگلیسى قهرمان فرانسه شود و به این ترتیب اولین تماس ها غیر مستقیم او با فوتبال انگلیس آغاز شد، حضور آرسن ونگر در موناکو با اخراج او در سال 1994 به پایان رسید و بعد از حضورى کوتاه مدت در فوتبال ژاپن، وى در سال 1996 به لیگ جزیره پیوست، به لیگى که حضور مربیان غیربریتانیایى در آن بسیار استثنایى به نظر مى رسید.

در آن زمان بیشتر مطبوعات انگلیسى پیش بینى نموده بودند که آرسن ونگر در انگلیس شکست خواهد خورد و به زودى از آرسنال اخراج خواهد شد، اما ونگر در لندن ماندنى شد و موفق شد براى توپچى ها علاوه بر سه عنوان قهرمانى در لیگ برتر، پنج قهرمانى در FA Cup را نیز به ارمغان آورد. او هر چند سال قرارداد خود را با آرسنال تمدید مى نماید و قرارداد فعلى او تا سال 2017 اعتبار خواهد داشت. علاقه بیش از حد به جوانان، بى توجهى او به بازیکنان انگلیسى و استفاده از متدهاى قدیمى از انتقاداتى است که به آرسن ونگر در این سالها وارد شده و همواره بر میزان و شدت آن نیز هر چند به مقدار اندک، افزوده شده است.

اما ونگر در جایگاه بسیار رفیعى در آرسنال قرار دارد و مى تواند در مهمترین تصمیمات باشگاه مشارکت داشته باشد، باشگاه هاى دیگر نیز چندان براى او از جذابیت خاصى برخوردار نیستند، به طورى که سال گذشته وى پیشنهادى جذاب و وسوسه کننده یکى از این باشگاه ها را که در طول مدت سه سال مى توانست براى او درآمدى بالغ بر 28 میلیون پوند به همراه داشته باشد را نپذیرفت. پیشنهادى که از سوى سرمایه دار روسى مالک باشگاه موناکو، عشق قدیمى آرسن ونگر به او ارائه شده بود.

توجه برای دوستداران پار س اسپورت : این تحلیل توسط این سایت نیست و غیر اختصاصی بوده و تا چند روز دیگه اولین تحلیل ویژه سایت میاد

به قلم سون گلدمن او وب سابت روزنامه آلمانى Tagesspiegel

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی